Vezměme si takovou elektrickou škodovku. Ta je plánována na rok 2020 nebo na rok 2021. Už nyní ale existují velmi reálné představy vývojářů, jak by automobil mohl vypadat. Předběžné jasno je také v jeho budoucím používání. Kde by mělo být nejčastěji využíváno?
Kde je budeme nejspíš vidět nejčastěji?
Specifikace auta dává tušit, že i jeho budoucí užívání bude specifické. Nejčastěji ho tedy nejspíš uvidíme jako poštovní vůz, sloužit bude pro rozvážkovou službu, nebo jako automobil, rozvážející pečivo. Samozřejmě se najde i spousta dalších využití, obzvlášť pak ve městech, kde je žádoucí bezemisní provoz.
Na velikosti záleží
To by ale předpokládalo, že se bude jednat o větší auto, což z provozního hlediska není úplně ideální. Větší logiku by pak tedy dávalo auto menší. Tam by ale zase nebyla optimální cena, vzhledem k drahému akumulátoru a specifické technologii pohonu.
Všechno do šrotu
Prototypy od škodovky ale už známe. Představila je před čtyřmi lety a jednalo se o flotilu Octavií. Pokud vím, tím to ale také skončilo. Prototypy putovaly do šrotu, protože nebyly ideální. Na závadu byla především dlouhá doba jejich nabíjení a poměrně malý dojezd.
Je to miminko bez mámy
Vše samozřejmě záleží na dalším vývoji, nápadech vývojářů a také trochu na tom, jestli se některá automobilová značka nedostane s nápady někam úplně jinam. Velkou roli totiž hraje i to, že není s čím srovnávat, tedy v rámci koncernu. Je to něco dočista nového, co se vyvíjí, zkouší a testuje.
Štěstí bude potřebovat
V podstatě nikdo teď nedokáže s jistotou říct, jaký model bude tím šťastným, obdařený přívlastkem elektromobil. Ať už to ale bude jakýkoli model koncernu Volkswagen, přejme mu, už jen proto, že je jeho součástí i naše škodovka, aby se mu dařilo, měl úspěch a mohl směle konkurovat všem současným i budoucím elektromobilům.